“Quan s’acabaran els dubtes sobre l’aportació de la ceràmica a la història de la humanitat? Quan es reconeixerà la nostra dilatada història i l’enorme calat de les nostres senyals d’identitat? Però resulta que a més d’història tenim un portentós present ple de creativitat, que ens garanteix un futur prometedor”
Antonio Vivas Zamorano; crític d’art. Director i editor de la revista “Cerámica”.

Cerámica contemporánia española
Miranda Ogando, José; crític d’art, comisari d’exposicions
«Rosa Cortiella»
A: Ceràmica contemporània espanyola (catàleg exposició). Taiwan, 2004

Mira I, Mira II
A aquestes peces l’autora treballa amb la relació entre l’espai interior i l’espai exterior. Com l’espai interior,” el vuit” dibuixa, construeix i dona forma a la peça. Concepte,per altra banda, molt arrelat a la ceràmica més tradicional. La fibra òptica, material alié a la ceràmica, és utilitzat amb una doble funció: per una banda el paper estètic, que dona a la peça un caràcter orgànic i misteriós, i perl’altra, s’aprofita la seva capacitat per transportar la llum a l’interior de la peça i il.luminar la foscor interior, així, allò amagat pren protagonisme. És un joc de mirades, d’imatges i paraules, de llums i ombres.

Mesures
Aquesta peça s’ha elaborat amb molt pocs elements. Amb materials de gran simplicitat, Cortiella ha realitzar coposicions en las que allò intangible, com les ombres, s’incorpora a la peça completant-la i complementant-la. És una obra que recorda dibuixos a l’aire, gargots, fragilitat i contundència.

Veure Exposició